barselona 3.gün

ve 3. günnn :)  sagrada familia & park güell günü :)

9,15 sagrada familia için online biletlerimiz vardı (15*2=30euro), barselonata metro durağı da otelimize çok yakındı , metro kullanımı renfe trenlerine göre çok daha rahat , kiliseye ulaşmak için metroya sarı hatta bindik passeig de gracia da inip aktarma yaptık , ilk günkü Sants ta aktarmamızın sıkıntısından sonra metro çok rahat geldi mor hatta binip klisenin hemen önünde -durak ismi klise ile aynı - indik . Burada audio guide almadık broşürlerinden ineleyip anlamaya çalıştık , online bilet çıktılarımızı görevliye güsterip kolayca sıra beklemeden girdik , bir sonraki saatteki girişler çok yoğundu ,sizin de  ilk saate bilet almanızı öneririmm . kulelere çıkmadık bir şey diyemeyeceğim bununla ilgili ama bence içerisi görülmeli mutlaka ,sadece dışı ile yetinmeyin . Fotoğrafları ekliyorum .Klisenin her bir yüzü ayrı tasvirler içeriyor uzun uzun okuyup da gitmenizi öneririm.

buradan sonra bir cafede kahvaltımızı yaptık , erken saatte otelden ayrılmamız gerektiği için sadece uygara birşeyler yedirebilmiştik , patatesli poğaça gibi bir şeylerle yanına tabiki kruvasanla -kruvasansız mekan yok gibi bir şey -brunch tadında kahvaltımızdan sonra metroya geri binip diagonal durağında aktarma yapıp park güell için vallarca metro durağında indik , aşağı doğru biraz yürüdükten sonra isonun çoook sevdiği yokuş başladı :p yani yine gitsek barselona'ya da o yokuşu tırmansak diye başımın etini yiyor :p yani ara ara yürüyen merdiven olsa da yokuşu tırmanmak zor oldu , sonunda parkın üst girişine vardık , merdivenlerden sonra diğer bukalemun figürlü girişe doğru yokuş aşağı manzarayı izleye izleye indik ;

parka çıkış merdivenleri

gaudinin yaşadığı ev

park güeldeki çocuk oyun parkı güzel bir mola oldu

parkın içine girmedik ,2013 e kadar ücretsiz olan girişler bu tarşhten sonra kişi başı 7 euro olarak ücretlendirilmeye ve tek seferde en fazla 400 kişi alınmasına karar verilmiş .
Sıra da uzun olduğundan Gaudi nin trencadi işçilikli dünyanın en uzun bankını ve ünlü bukalemun heykelini yakından göremedik :) Bizim için yeşil bir mola oldu park güelli sevdik :) dönüş yolu resimleri ;

sonrasında vesait kullanmadan passeig de gracias a kadar sallanarak yürüdük , yürümesek de olurmuş biraz gereksiz yorulmuş olduk ... yine casa batlio nun karşısındaki mc de atıştırdık  (16 euro ) . Buradan sonra picasso müzesine girdik , el born daydı biz de gezimizin çoğunu buralarda geçirdiğimiz için avucumuzun içi gibi bildiğimizden  bulmamız zor olmadı . Yine bebek arabalı olduğumuzdan çoğu yerde maruz kaldığımız medeni muameleden hoşnut , müzeyi gezdik . Sadece personelin kullandığı asansörle görevli eşliğinde üst kata çıkarıldık gibi ... müze girişi 11*2 =22 euro ..öğrenci kimliği ile ücretsiz giriş mümkün. Sıra pek yoktu öncesinde bilet almaya gerek yok , pazartesileri kapalı , pazar günleri 15-00 den sonra ücretsiz ve 19.00 da kapanıyor.

Bu günün yemeğini önceden araştırıp bulduğum bacao burgerde yedik ( 25 euro ) otelimize bir kaç bina mesafedeydi , verdikleri broşürden burgerinizde olmasını istediklerinizi işaretleyerek sipariş veriyorsunuz domuz etsiz seçeneğin azlığından ve çok pişmiş olmasını istediğimizi söylemeyi akıl edemediğimizden yine bizim içi hüsran bir akşam yemeğinden sonra geziye damgasını vuracak müthişşş bir gösteriye doğru ilerledikk !! flamenkoo !! asla izlemeden dönmeyin , biz daha önce giden arkadaşlarımızın önerisiyle picasso müzesinin karşısındaki palau dalmases teki gösteriyi tercih ettik , biraz pazarlık yapmaya çalıştık ve 5 er euro indirimle 20*2 =40 euroya çoook güzel bir gösteri izledik . ayrıca hem binayı görmüş olmak için dw palau de la musica daki gösterileri tercih edebilirsiniz , online olarak bilet satın alabilirsiniz .

şu adresten yüklediğim flamenko videolarını izleyebilirsiniz

ertesi günn ; salvador dali müzesi , figures ve girona :)